2011/03/18

DISLEXIA- 2: DETEKZIOA HAUR HEZKUNTZAN / DETECCIÓN EN EDUCACIÓN INFANTIL

DISLEXIA GOIZ DETEKTATZEA
ALARMA-SEINALEAK HAUR HEZKUNTZAN
ALARMA-SEINALE OROKORRAK
Bai
Ez
?
Familian dislexiako arazo gehiago egon dira.



Garapen motorea normala edo ia normala



Hiperaktibitateko seinaleak edo arreta arazoak.



Lengoaiaren garapenean atzerapena egon daiteke.



Defizit fonologikoak.



Serieak, koloreak edo izenak gogoratzeko trebetasun falta.



Errima edo abesti errazak ikasteko zailtasunak.



Letrak identifikatzeko eta soinuak letrekin erlazionatzeko zailtasunak.



Letra edo zenbakien iraulketak.



Gorputz eskema egituratzeko eta ezagutzeko atzerapena.



Egun onen eta txarren txandakatzea.



H.H. ALARMA SEINALEAK LENGOAIAN
Bai
Ez
?
Ahozkatzerakoan arazoak, hizketa ulertezina (TEL den begiratu behar da)



Agindu errazak ulertzeko zailtasunak.



Galderak ulertzeko zailtasunak.



Garapen mantsoa hitzen eta esaldien lorpenean.



Ahozko lengoaian, beharrak edo nahiak espresatzeko zailtasunak.



Hitzak errimatzeko zailtasunak.



Interes falta ipuin edo testuengan.



Antzeko ahozkera duten hitzen nahastea.



H.H. ALARMA SEINALEAK MOTRIZITATEAN
Bai
Ez
?
Nahiko baldarrak motrizitate lodian (korrika edo salto egiterakoan,…)



Oreka txarra.



Motrizitate finean nahiko traketsak (botoiak lotzeko, zapatak ipintzeko…)



Marraztu, trazoak egin eta horrelako ariketak ez dituzte gogoko.



Giza gorputzaren atalen kontzientzia eskasa.



Arkatza eta artaziak erabiltzeko traketsa.



Lateralitate gurutzatua.



Esker, eskuma nahasten ditu askotan.



H.H. ALARMA SEINALEAK GARAPEN KOGNITIBOAN
Bai
Ez
?
Asteko egunak , alfabetoa etab. Ikasteko zailtasunak.



Eguneroko errutinak gogoratzeko arazoak.



Kontatzean, sekuentziazioan eta kausa-efektu nozioan arazoak.



Kontzeptu basikoetan zailtasunak (tamaina, forma, kolorea…)



Serieak egiteko zailtasunak



H.H. ALARMA SEINALEAK ARRETAN
Bai
Ez
?
Lan batean luzaro arreta mantentzeko zailtasunak, oso errez galtzen dute arreta.



Hiperaktibitatea edota gehiegizko inpultsibitatea.



H.H. ALARMA SEINALEAK GIZA TREBETASUNETAN
Bai
Ez
?
Askotan bakarrik jolasten du. Interakzio arazoak.



Bapateko umore aldaketak.



Oso erraz frustratzen da.



Haserrealdi (kasketa) ugari.



Etengabe ideien errepikapena, ideia edo ariketaz aldatzeko zailtasunak (ipuinak, abestiak…)




Nahiz eta alarma seinale asko detektatu, ezin da adin hauetan (haur hezkuntzan) dislexia diagnostikoa egin. Irakasleekin komentatu behar da kasua, plan bat diseinatu etxean eta eskolan garatzeko, eta gurasoei behatutakoa adierazi behar zaie etxean egin behar duten lanarekin batera.

La existencia de muchas señales de alarma, nos indica la necesidad de elaborar un plan de trabajo temprano para realizar en casa y la escuela. A estas edades (educación infantil) no se puede realizar un diagnostico de dislexia, debemos comentar nuestras observaciones a los aitas y el plan de trabajo diseñado por el equipo educativo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario